söndag 11 augusti 2013

7 månader....kvällsdopp.....katthår....

Det är söndag morgon och klockan är bara halv nio men jag har redan varit ute på två rastrundor. Inte en själ syntes till så det var ganska så tyst ute. Endast pendeltåget susade förbi....och så såg jag några fåglar förstås och de retade mig som vanligt.....
















Igår på lördagen gjorde vi inte så mycket mer än de vanliga promenaderna. Jag blev faktiskt sju månader då men inte sjutton firades det något speciellt.....



Att få mig att röra på mig frivilligt någon längre stund funkar inte. Helst ligger jag ner och tuggar på pinnar....




Matte oroar sig för min svaga bakdel men också för mitt dåliga flås... Jag blir fort trött...




...fast lite rör jag ju på mig förstås....det finns alltid spännande dofter att undersöka...



Vilopaus igen....








Framåt kvällskvisten tog vi en längre promenad igenom ett område där jag inte har varit tidigare...Vi träffade en jättefin cane corsokille som jag fick hälsa på. Han var lika gammal som jag är men mycket större förstås....Han blev jätteglad när han fick syn på mig..:Tyvärr fick vi inte leka för matte eftersom jag ska vila...Risken var för stor att en intensiv lek skulle skada min rygg och bakdel ännu mer....Han var så himla stor och tung och full av bus.....synd faktiskt för han verkade så himla snäll och trevlig......



Vi gick vidare och kom till slut fram vid Nicksta campingplats och där kände jag igen mig eftersom jag har fått bada där.......





Oj, där borta badar dom....



......det kommer två kamphundar, ser ut som pitbulls......sitter stilla tills de har passerat även om de inte såg så farliga ut.....en av dem ville visst hälsa men det fick den inte.....




Hoppas att jag också får ta ett kvällsdopp....





...och det fick jag....








...jag älskar att bada....





...nu är det slutbadat.......vi ska tydligen fortsätta hemåt.....




...lite läbbigt var det att kolla över kanten men nyfiken som jag är kunde jag inte låta bli......







Jag såg nog att matte hade svårt att hålla sig för skratt även om hon egentligen blev arg när jag kom och hade hela munnen full av Leos päls...........Jag tog tag i honom och drog och då lossnade pälsen. Det kan väl inte jag rå för......Matte tjatar om att jag ska låta bli katterna samtidigt som hon tycker att de gott kunde fräsa ifrån själva också men det gör dom inte.......











Vad vi ska göra idag vet jag inte? Jag ska ta och vila en stund innan vi går ut på en  längre promenad......Det är skönt väder och inte så himla varmt, åtminstone inte ännu så länge......










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar