onsdag 21 augusti 2013

Ekoxe?....ingen lunch....protest..

Det har inte hänt så mycket idag. Vi har varit ute på de vanliga promenaderna och så har jag fått springa på fotbollsplanen både på eftermiddagen och så nu i kväll......







Jag har träffat hundkompisarna Helge och Timo idag också......Det är alltid kul att hälsa på dem även om vi inte får leka.......Det är lite lustigt för båda hundarna gillar mig men Helge tål inte Timo fast det är en jättesnäll goldenkille. Han är supercool men Helge blir fullkomligt galen när han får syn på honom....Jag fattar ingenting.......








Matte var på artrosskola hos sjukgymnasten hela eftermiddagen. Robban och jag åkte och hämtade henne när de var klara. Usch, jag dreglade massor när vi åkte i bilen.....


Och när vi gick till parkeringsplatsen för att hämta bilen så såg vi en jättestor skalbagge i gräset........ja, den största som Robban någonsin har sett.....



Robban tror att det är en ekoxe...de har stora överkäkar som ser ut som horn och är den största skalbaggen i Europa....ja, den var verkligen enormt stor.....Jag blev väldigt nyfiken på den men Robban ville inte att jag skulle röra den....






Det värsta som hände idag var väl att matte glömde bort att ge mig lunch innan hon åkte och Robban tänkte inte på det ens så snacka om att jag var hungrig.......Hur fasiken kan man glömma bort att jag  måste ha mat???


Nåja, nu fick jag kvällsmaten en timme tidigare än vanligt för matte tyckte väl synd om mig när hon kom på sitt misstag......Hon vill nog inte att jag ska svälta ändå....


...men apropå svälta så hörde jag att matte sa att jag måste göra det i morgon. De har sagt på djursjukhuset att jag inte får äta någon frukost.....men jag ska inte vara där förrän kl 13:30 så jag kommer att dö av hunger innan dess......Det gillar jag inte alls så jag kommer att protestera i morgon bitti.....


Nej, nu ska jag sova så att jag slipper tänka på morgondagen........Att både tänka på att jag ska svälta och dessutom åka bil så långt blir bara för mycket.......












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar