söndag 4 augusti 2013

Jätteskojig dag...folkrace....

Jag blev glad när Carina och Nicklas kom i morse och hämtade mig och Robban för att vi skulle åka på folkracetävlingarna. Jag blev i och för sig inte så himla glad över att behöva åka i hennes bil men Robban satt i baksätet bredvid mig och så åkte vi ju inte så himla långt.......

Oj, oj, oj, så många bilar och vilket oväsen det var framme på Enebybanan men det berörde mig inte ett dugg .......Robban var först lite orolig över att jag skulle reagera på oljudet  men det hade jag inga problem med.......Det vara bara kul med alla människor och hundar.......Jag hälsade på tre hundar, en liten lurvig hund som plötsligt kom fram till mig och sedan på en irländsk settertik. Hennes husse sa att hon var arg på andra hundar men hon var snäll mot mig. Jag tror faktiskt att det berodde på att vi var av samma ras....och så fick jag hälsa på en trevlig springer spaniel.....

Jag såg ett par andra konstiga djur också men de var mycket mindre. En liten groda hoppade precis framför nosen på mig....verkligen ett konstigt djur.....och så såg jag en trollslända som flög ovanför huvudet på mig......




Det är kul att kolla på bilarna som kör på banan...




Hittade en bra pinne också....




Jag grävde en stor grop som jag somnade i....



Det var ganska så varmt  så jag drack massor av vatten....




Matte hade gjort i ordning matsäck så jag hade lunchmat med mig och den slukade jag i ett nafs. Man blir faktiskt hungrig när man är ute hela dagen. Vi åkte kl 08:30 och var inte hemma förrän vid 18-tiden......Vi höll aldrig på att komma till bilen för när jag upptäckte att vi närmade oss Carinas bil så tvärnitade jag och la mig på marken demonstrativt. Jag ville inte åka i bilen men blev förstås tvungen. Ja, hur skulle vi annars ha kommit hem?


När vi kom hem tog vi en liten promenad innan jag fick kvällsmaten....så gott det var...Jag kände mig helt utsvulten.........






Matte hoppas att veterinären från Bagarmossen hör av sig nu i veckan angående ultraljudet på urinblåsan för det är jobbigt med mina kissproblem. Idag hade jag faktiskt lite ont och så kom urinen bara droppvis vid ett tillfälle...........Matte misstänker grus eller stenar och det gjorde väl veterinären också om jag inte missminner mig....







Nej, nu är jag trött. Jag ska gå ut och kvällskissa innan jag får kexet och sedan vill jag nog sova......Jag har i alla fall haft en jätteskojig dag....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar