tisdag 6 augusti 2013

Lövhagen....Strandvägen....bad....

Idag tog vi en riktigt lång promenad ner till Lövhagens friluftsområde och sedan gick vi längs Strandvägen som folk oftast kallar för Ringvägen här..........


Vilopaus halvvägs till Lövhagen....



Vi fikade på Lövhagens café .....



Matte och Robban gick in på cafeet för att köpa dricka och en varsin macka.....


Jo, jag fick faktiskt köttbullar från Robbans macka och en bit bröd från mattes. Hon trodde inte att jag ville ha ansjovis och det hade hon nog rätt i även om jag äter det mesta......




Får ett par köttbullar av Robban....så gott...



Matte hade förstås vatten med sig till mig men det första jag gjorde var att välta skålen så den hamnade upp och ner och allt vatten rann ur.....ja, matte hade lite kvar så jag drack en del men jag var inte speciellt törstig......



Drack lite vatten....








Och efter fikapausen gick vi utmed Strandvägen som går längs havet.....






 Vi stannade till vid Drottningvikens snorkelled där jag fick ta mitt första dopp........







Jättekul verkligen....







Sedan stannade vi till vid flera ställen längs vägen där jag fick bada......så himla skönt och roligt....











Nu närmar vi oss slutet av Strandvägen och jag blev riktigt sur för att jag inte fick bada mer......jag älskar att hoppa och plaska i vattnet och ville inte att det skulle ta slut.......Det var nästan så att jag höll på att dra ner Robban i vattnet ett par gånger.....Undrar hur han hade reagerat då? Förresten så hade Robban jätteont i sitt ben så han hade nog inte blivit så glad om han hade hamnat i vattnet.....Jag tror inte det i alla fall......





Här fick jag syn på två änder i vattnet......fascinerande fåglar...






Promenaden och badandet tog förstås lite på krafterna så efter den försenade lunchen sov jag nog i ett par timmar......


Vi har varit ute på ett par promenader till men inte så långa förstås......I kväll var jag ganska så trött. Jag fick ett märgben men det orkade jag inte tugga på så länge. Kvällskexet åt jag i alla fall upp........och nu vill jag sova......







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar