tisdag 13 augusti 2013

Promenader....bad....jobbiga urinproblem...

Igår kväll hoppade jag upp i Robbans säng. Tyvärr råkade jag kissa på mig då. Det bara kom.....Robban blev väl inte så jätteglad eftersom han måste bädda om sängen men han vet ju att jag inte kunde rå för det....och vilken tur att matte hade tvättstugan i morse.....


När matte var klar med all tvätt så gick vi ut på en promenad...Då hade jag redan varit ute på två rundor på morgonen....



Som vanligt blev det en vilopaus.....






Och sedan en stund på fotbollsplanen.....








Carina kom. Hon skulle skjutsa matte till ICA och hjälpa Robban att bogsera hans bil. Bilen stod parkerad på brandstationen så det var bara en kort bit som bilen behövde bogseras ner till verkstaden som ligger alldeles intill....Det tog väl i alla fall någon timme innan de var hemma igen men jag sov under tiden eller nästan hela tiden. Brevbäraren stoppade i post till matte i brevlådan och jag låg precis innanför dörren så posten damp ner på mig.. Jag tuggade bara lite grann på kuverten.....Det var tydligen bara räkningar och de är väl inte så skojiga har jag förstått....








Vi tog en längre promenad framåt kvällskvisten....Vi gick förbi Nicksta camping och till ICA för Robban var tvungen att förlänga sitt SL-kort.....Matte och jag passade på att vila vid busshållplatsen mittemot ICA medan vi väntade på honom........






Vi gick samma väg hem igen....


Oj, massor av Kanadagäss....






Jag fick faktiskt ta ett kvällsdopp idag också....jättekul och så himla skönt...








Robban fick bädda rent i sin säng i kväll igen för det kom kiss igen när jag hoppade upp i sängen. Nu har matte sagt att jag inte får vara där inne så dörren ska nu vara stängd när Robban inte är där inne....Matte har annat att göra än att tvätta sängkläder säger hon....

Matte ringde till Bagarmossen för hon tycker att det lite väl långt till den 22 augusti men "min" veterinär som jag var hos sist var på semester. Jag har ju haft de här kristallerna i urinen länge nu så det är inte konstigt att urinproblemen har blivit värre..Risken är stor att det har bildats grus eller stenar....Sköterskan tyckte att vi kunde åka in på akuttid i morgon....


Så det är bäst att jag sover nu om jag måste åka till djursjukhuset i morgon bitti......











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar