måndag 5 augusti 2013

Utflykt...godis.....bra service....kloklippning

Idag gjorde vi en utflykt till Handen. Vi tog pendeltåget dit. Matte tyckte att det var på tiden att jag fick åka pendeltåg igen för det var ett tag sedan sist...



Jag blev lite irriterad när pendeltåget dröjde.....





...men till slut kom vi iväg ändå...



Väl framme tog vi en lång promenad men oj, så varmt det var. Jag tror nästan att matte ångrade sig för hon mår allt annat än bra i den här värmen........och vem gör det?

Vi gick in i en djurbutik. Matte köpte godis till mig, flera sorter till och med och det hör verkligen inte till vanligheten när det gäller min matte. Snacka om att jag blev förvånad.....Själv drack jag vatten ur en skål som stod innanför dörren...riktigt bra service måste jag säga......Jo, matte hade förstås med sig vatten också men jag tror att hon drack upp det mesta själv.....






Jag fick en försenad lunch när vi kom hem. Matte och jag vilade sedan i någon timme. Robban åkte och kollade på sin bil och så beställde han tid på en bilverkstad. Det fanns ingen tid förrän i nästa vecka så nu slipper jag åka bil de närmaste dagarna i alla fall.....Robban blev väl inte lika glad som jag blev förstås.....

När han kom hem var det dags för en ny promenad. Den avslutades med att jag fick springa på fotbollsplanen. Idag rörde jag faktiskt mer på mig än vad jag brukar........

















Undrar om jag får något godis?



Här har jag fått syn på en liten fågel....








Matte fick för sig att hon skulle fixa till mig men jag hade inte alls lust med någon pälsvård. Jag kan ärligt säga att jag inte var så värst samarbetsvillig men matte är ju envis så jag hade inte så mycket att välja på......

Jo, jag har klippt klorna också. Det gick däremot bra eftersom Robban matade mig med godis under tiden......det gäller att vara smart och utnyttja tillfällena...






Kvällen har annars varit trist. Matte kollade på fotboll och vad jag förstod så vann Djurgården över serieledarna Helsingborg..Det kunde väl ingen undgå att höra.....Robban kollade på ett program om folkrace som är hans stora intresse. Vi var ju på sådana tävlingar igår och det vill jag följa med på flera gånger.....Det var verkligen kul.....

Nej, nu är det sovdags.......Undrar vad vi ska göra i morgon?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar